مقالات, نکات فنی و اجرایی

چه نوع پارکتی مناسب گرمایش از کف است؟

پارکت گرمایش از کف

نصب پارکت لمینت، فقط بر روی سیستم گرمایش از کف، که انتقال حرارت از طریق گردش آب میباشد مجازاست. به شرط آنکه، این سیستم در تمام قسمت های کف اتاق وجود داشته باشد.

اگر شما هم برای تامین گرمای خانه  یا محل کار در روزهای سرد زمستان از سیستم گرمایش از کف استفاده میکنید. و دوست دارین پارکت لمینت رو به عنوان کفپوش محل مورد نظر استفاده کنید. پس این نکات رو به یاد داشته باشید 

مواردی در مورد اجرای گرمایش از کف

1- باید سیستم گرمایش از کف رو اکیپ متخصص این امر براتون انجام بدهند. به این معنی که ابتدا اکیپ یا شرکت مورد نظر طبق پلان و نقشه های اجرایی ساختمان ، متراژ و تعداد درب و پنجره با رعایت اصول اولیه لوله گذاری یک نقشه اجرایی از سیستم گرمایش از کف راه میندازند. یعنی اینطور نیست که شما یه لوله کش معمولی ساختمان رو بیارید و هر طور ی که دلشون خواست براتون لوله گذاری کنند.مطمئن باشید در این حالت اصلا جواب مطلوب نخواهید گرفت. یعنی گرمای تولیدی توسط سیستم گرمایش از کف در تمام فضای اتاق یکسان باشد.

2- حتما در نظر داشته باشید که بعد از اجرای کامل سیستم گرمایش از کف باید مدتی این سیستم رو روشن نگه دارید تا تمامی رطوبت های کف که حین انجام این عملیات بوده از بین برود.

  • به این منظور از لایه ای فیلم PE به ابعاد (۵۰*۵۰) استفاده می کنیم.
  • این لایه فیلم را در برخی از قسمتهای کف قرارداده، و لبه های آنها را توسط نوار چسب های ضد رطوبت، به زمین می چسبانیم.
  • اگر بعد از ۲۴ ساعت لایه PE کاملاً خشک بود، و هیچ بخاری روی آن مشاهده نشد، می توان کار نصب پارکت لمینت را آغاز کرد.
  • در غیر این صورت باید سطح را کاملاً خشک کرده، و بعد از اطمینان از خشک بودن سطح، عملیات نصب را آغاز نمود.
  • دو روز قبل از شروع نصب، سیستم گرمایش از کف را خاموش کنید، دمای کف اتاق، در قبل و در حین و ۲۴ ساعت پس از نصب نباید، از ۱۸ الی ۲۲ درجه سانتی گراد بیشتر باشد.

3- لوله های گرمایش (آب گرم) باید، کاملاً در کف جاسازی گردند و ۲ تا ۳ سانتی متر زیر کف باشند.

4- سیستم گرمایش از کف، باید قبل از نصب پارکت لمینت یا پارکت چوبی، توسط نصب کننده آن تست گردد.

پارکت مخصوص گرمایش از کف

قبل از نصب پارکت لمینت :

1- فضایی را که میخواهید پارکت نصب کنید با نایلون نازک بپوشانید. و حتما بین درز ها را با چسب پهن بچسبانید. و انتهای نایلون ها را از کنار دیوار ها بالا ببرید .این امر به خاطر این انجام میشود که در هر بار سیستم را روشن و یا خاموش میکنید رطوبت حاصل بین کف و لمینت به هم ارتباط نداشته باشند.

2- پارکت ها رو قبل از نصب 48 ساعت در محیط قرار بدید تا با محل هم دما شود.

3- هنگام نصب پارکت لمینت بر روی سیستم گرمایش از کف به اندازه ۱۵ میلی متر درز انبساطی بین پارکت و دیوار و هر مانعی در نظر بگیرید.

4- از فوم مخصوص چوب پنبه ای  گرمایش از کف استفاده کنید. و  اگر  فوم چوب پنبه ای را نتوانستید تهیه کنید از فوم متالایزر سایلنت استفاده کنید.

5- در هربار استفاده از سیستم گرمایشی باید دما رو 5 درجه افزایش یا کاهش دهید ، در صورتی که به یکدفعه دما رو از 0 به 30 تغییر بدین حتما پارکت ها بدلیل انبساط و انقباض آنی به مشکل خواهد خورد.پیش از آغاز هر فصل سرما در سال، باید همین کار را انجام دهید. درجه حرارت نباید از ۲۸ درجه افزایش یابد.

6- حداکثر دمای سیستم گرمایش، از کف می بایست ۲۸ درجه سانتیگراد، و دمای آب گرم آن نباید بیشتر از ۶۰ درجه باشد.

کدام پارکت را برای گرمایش از کف استفاده کنیم؟

مغزی پارکت (HDF) لمینت مناسب سیستم گرمایش از کف باید فشردگی لازم را دارا باشد تا بتواند گرمای کف را از خود عبور داده و تغییر حالتی در خود رخ ندهد. پارکت های اروپایی که قبلا در بازار وجود داشت این امکان را  در خود داشتند ولی با جلوگیری از واردات این محصول از بازارهای اروپایی در حال حاضر محصولات ایرانی جایگزین شده است. شما میتوانید از برندی که HDF خود را از کشورهای اروپایی وارد میکند و محصول نهایی را در ایران تولید میکند استفاده نمایید.

علامت پارکت گرمایش از کف ؟

پارکت مناسب سیستم گرمایش از کف با علامت های خاصی بر روی بسته بندی و کاتالوگ محصول مشخص می شود.

لوگو پارکت گرمایش از کف

لوگو پارکت گرمایش از کف

#اسکای_والز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *