روش های اندازه گیری

اندازه گیری پرده

اندازه گیری پرده

*عرض یا پهنا به فاصله چپ تا راست پنجره و ارتفاع یا بلندی را بالا تا پایین پنجره در نظر میگیریم.

*پرده داخل درگاه پنجره نصب میشود یا بیرون درگاه ، چرا که نحوه اندازه گیری متفاوت است

*حداکثر عرض قابل تولید برای انواع پرده های متفاوت است  میتوانید در توضیحات پرده جستجو نمایید

 

اندازه گیری ابعاد پنجره جهت نصب پرده در داخل قاب پنجره (توکار)

*عرض داخل پنجره را در سه نقطه بالا ، وسط  و پایین پنجره اندازه بگیرید ، کمترین مقدار را انتخاب و جهت جایگیری بهتر پرده ، یک سانتی متر از آن کسر کنید،بدین ترتیب عرض پرده بدست می آید

* ارتفاع داخل پنجره را در سه نقطه راست ، وسط و چپ قاب پنجره اندازه بگیرید. و بیشترین مقدار را به عنوان ارتفاع پرده در نظر بگیرید.

*پنجره را در دو جهت مورب اندازه گیری کنید ، اگر این دو ابعاد متفاوت است ، ممکن است لازم باشد جهت کنترل بهینه نور و حفظ حریم خصوصی ، پرده را در جهت نصب خارج از پنجره اندازه گیری کنید.

* درصورتیکه تصمیم به اندازه گیری پرده برای نصب داخل قاب پنجره را دارید ، به اندازه قاب نصب پرده مورد نظر و میزان فضای محل نصب دقت نمایید ، زیرا ممکن است کانال پرده مانع باز شدن پنجره شود و همچنین به اندازه دستگیره پنجره توجه نمایید ، ممکن است دستگیره پنجره مانع از حرکت پرده شود در این صورت لازم است پرده را  جهت نصب در خرج پنجره اندازه گیری کنید . میتوانید در این مورد با ما مشورت فرمایید.

* به دلیل کوچک بودن عرض پارچه از کانال پرده ، به اندازه حدود 3.5 سانتی متر یعنی حدودا 1.5 الی 2 سانتی متر از طرفین. امکان عبور نور و دید داخل را در دو طرف پرده ایجاد میکند.بنابراین توصیه میکنیم جهت کنترل بهینه نور و حفظ حریم خصوصی ، پرده را جهت نصب در خارج از پنجره اندازه گیری نمایید.

اندازه گیری ابعاد پنجره جهت نصب پرده در خارج قاب پنجره (روکار)

*جهت اندازه گیری عرض پرده ، فاصله را از بیرونی ترین نقاط مورد نظر خود که میخواهید پرده را نصب کنید اندازه بگیرید. پرده باید برای حداقل رساندن عبور نور از طرفین با پنجره حداکثر همپوشانی را دارا باشد.بنابراین اگر عرض را از بیرون پنجره اندازه میگیرید. بهتر است از هر طرف به اندازه 10 سانتی متر ( در مجموع 20 سانتی متر) به عرض حاصل اضافه کنید.

*برای اندازه گیری ارتفاع پرده ، فاصله را از جایی که بالاترین قسمت کانال پرده قرار میگیرد ، تا لبه پایینی پنجره که ریل زیر پرده باید روی آن قرار بگیرد اندازه بگیرید. اگر پنجره شما درگاه پایین ندارد ، ارتفاع را تا نقطه ی مورد نظری که میخواهید ریل زیر پنجره قرار بگیرد اندازه بگیرید.اگر نقطه خاصی مد نظر شما نیست ارتفاع را تاپایین لبه پنجره اندازه بگیرید. و جهت ایجاد حداکثر همپوشانی 10 سانتی متر به ارتفاع حاصل اضافه نمایید.

*در کرکره های چوبی در صورتی که تصمیم به نصب پرده برای خارج از قاب پنجره را دارید ، به اندازه پرده جمع شده و میزان فضای محل نصب بالای پنجره دقت فرمایید ، زیرا ممکن است پرده جمع شود و مانع از باز شدن پنجره بشود.میتوانید در این مورد با ما مشورت نمایید.

*** لطفا اگر ابعاد و اندازه های نامتعارفی دارید و یا برای محاسبه به راهنمایی نیاز داشتین از طریق شماره واتس اپ 09144176955 با ما در ارتباط باشید.

#اسکای والز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *